مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 09:302022-12-03سياسي

سرکنسولگری چین به زودی در بندرعباس مستقر می شود 


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: سرکنسولگری چین به زودی در بندرعباس مستقر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، احسان کامرانی در نشست با لی یویانگ کنسول جمهوری خلق چین، اظهارداشت: مقدمات اولیه استقرار و فعالسازی سرکنسولگری چین در بندرعباس مهیا شده است و آمادگی هر گونه همکاری در این حوزه وجود دارد.

وی افزود: افزایش تعاملات در بخش های اقتصادی و تجاری جزو خواسته های مشترک دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین است و امیدواریم استقرار سرکنسولگری در استان منجر به تسهیل فرآیندها و تسریع در صدور ویزا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تاکیدکرد: در بخش های علمی و دانشگاهی نیز ضرورت دارد تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه های چین و ایران به خصوص دانشگاه های استان هرمزگان انجام شود.

کامرانی عنوان کرد: زمینه های مشترک در حوزه های محیط زیستی، اقتصاد دریا محور و جزایر وجود دارد که می توان با حضور کارشناسانی از دو کشور در این زمینه فعالیت هایی را ساماندهی و اجرایی کرد.

وی خاطرنشان کرد: استقرار سرکنسولگری در استان هرمزگان می تواند به استحکام و تسهیل روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین کمک کند و در این راستا تعریف خط پروازی مستقیم از چین به هرمزگان می تواند راهگشا باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرکنسولگری چین به زودی در بندرعباس مستقر می شود 

سرکنسولگری چین به زودی در بندرعباس مستقر می شود